Zoekt u een klantvriendelijk incassobureau in Hoofddorp? Als ondernemer is het belangrijk dat u betaald krijgt voor de producten of diensten die u aan uw klanten levert. Een enkele keer is een betaling te laat en heeft uw debiteur moeite om aan de betalingsverplichting te doen. Niet alleen heeft wachten op uw geld frustraties tot gevolg. De relatie tussen u en uw klant wordt er bovendien niet beter op. Daarnaast kost het uw onderneming tijd en geld om het bedrag te vorderen. Dit kan de ontwikkeling van uw bedrijf afremmen. Het doel van het inschakelen van een incassobureau in Hoofdorp is ervoor te zorgen dat u alsnog datgene ontvangt waar u recht op heeft, het openstaande factuurbedrag.

Begrip beperkt de schade

Het is logisch om als ondernemer te twijfelen voordat u een incassobureau inschakelt. De stap om een factuur uithanden te geven is verbonden aan het risico uw klant te verliezen. Niemand ervaart het als plezierig om een brief van een incassobureau te ontvangen. Onze medewerkers doen er alles aan om te voorkomen dat u uw klant verliest. De manier waarop IFN te werk gaat speelt daarbij een grote rol. Op basis van de informatie die u ons geeft, wordt de communicatie met uw debiteur verantwoord gedaan. Hiermee wordt de kans op een succesvolle incasso vergroot en voelt een debiteur zich niet direct aangevallen. IFN kan u bovendien advies geven over hoe u herhaling eventueel kunt voorkomen, zodat u niet voor niets investeert in langdurige zakenrelaties. Klantvriendelijk incasseren is iets wat gedurende het incassotraject voorop staat. Op deze manier worden de beste resultaten behaald en blijft een gerechtelijke procedure veelal uit.

Incassobureau in Hoofddorp biedt debiteuren hulp

Om de communicatie met uw klant open te houden, streeft IFN ernaar om klantvriendelijk te incasseren. Een debiteur die niet wordt aangevallen, maar waarnaar wordt geluisterd is van grote waarde voor uw onderneming in de toekomst. Onze gespecialiseerde medewerkers luisteren naar de eventuele problemen van uw klant, waardoor wederzijds begrip ontstaat. Niet alle debiteurs blijven bewust of expres in gebreke. Vaak ligt er betalingsonmacht aan ten grondslag. Door op open wijze te communiceren verloopt het incassotraject op effectieve wijze. U bent gebaat bij een passende oplossing en het ontvangen van de betaling, terwijl uw klant dankbaar is dat een helpende hand wordt geboden. Dit kan zijn in de vorm van een betalingsregeling of meer en beter inzicht in de eigen financi├źn. Incasso Federatie Nederland zal een debiteur ten allen tijde als mens blijven behandelen en niet kiezen voor een agressieve benadering.

Persoonlijk plan van aanpak

Automatisering maakt met name het administratieve gedeelte van uw onderneming effectief. Het kan echter ook tot miscommunicatie leiden. Het is enerzijds logisch dat u uw onderneming uitbreidt door nieuwe klanten aan te trekken. Anderzijds is het belangrijk om met bestaande klanten in contact te blijven. Ook op het moment dat een klant in gebreke blijft, is de manier waarop u communiceert van invloed op het betalingsgedrag van uw debiteur. Kies daarom altijd voor een gezonde mix van persoonlijk contact en automatisering. De open communicatie houdt de relatie met uw klant in stand en geeft vaak inzicht in de problematiek waar een debiteur mee heeft te maken. Wees uzelf ervan bewust dat een klantvriendelijke, persoonlijke benadering in 85% van alle gevallen meer oplevert dan het direct dreigen met een gerechtelijke procedure. IFN gaat probeert samen met u een oplossing te vinden om een debiteur tot betaling aan te sporen.

Professioneel advies, deskundige begeleiding

Incasso Federatie Nederland adviseert zowel u als opdrachtgever, als uw debiteur over de beschikbare oplossingen. Onze medewerkers hebben jarenlange ervaring met juridische, advocatuur en gerechtsdeurwaardersdiensten. Naast het uitbesteden van openstaande facturen, kunt u ook bij ons bureau terecht voor het uitbesteden van debiteurenbeheer en kredietwaardigheidsrapportages. Namens u wordt het incassotraject van aanmaning tot en met het uitvoeren van een gerechtelijke uitspraak gedaan. U heeft 24/7 online zicht in de vordering en het verloop van een gestart incassotraject. Mede door de klantvriendelijke manier waarop geïncasseerd wordt, bieden wij u een optimaal incassoresultaat. Of u nu een eenmalige incasso-opdracht heeft, of dat u op regelmatige basis van onze diensten gebruik wilt maken, we staan voor u klaar. Levert u een vordering voor 16.00 aan? Nog dezelfde dag wordt de eerste brief naar uw debiteur verzonden.

Twijfelt u om een incassobureau in te schakelen?

Maak een afspraak voor een adviesgesprek bij Incasso Federatie Nederland. Tijdens een vrijblijvend gesprek informeren we u over de mogelijkheden die IFN u te bieden heeft. Een afspraak maakt u door het contactformulier in vullen of door telefonisch contact op te nemen met 023 553 40 20.